Tarbijakaitseamet sai koostöös Tallinna ülikooli tudengitega valmis interaktiivse täringumängu „Teadlik tarbija“ www.tarbijakaitseamet.ee/teadliktarbija, mille abil saab testida oma teadmisi tarbija õigustest ja kohustustest.

Mitmed uuringud on näidanud, et tarbijate teadmised on üsna kesised. Samuti on tavatarbijal seaduste rägastikust vajalikku infot liialt keeruline ja aeganõudev leida. Sageli ei tea ostjad, millised on nende õigused näiteks juhul, kui on ostetud puudusega toode või kui kaupmees keeldub probleemi lahendamast. See tingis ka vajaduse mängu järele. Mängu teemavaldkond on lai, hõlmates reisimist, rahaasju, märgistust, ohutust, reklaami, kindlustust ja muud. Küsimused on jaotatud kolme raskusastmesse: kerge, keskmine ja raske. Iga küsimuse juures on vastusevariandid, mille hulgast mängija teeb oma valiku. Õige vastuse korral on vastavalt valitud raskusastmele võimalik teenida kas 10, 20 või 30 punkti. Küsimuste vahel saab mängija lisaks kasulikke näpunäiteid.

Mitmetasemeline mäng peaks sobima nii põhikooli viimasele astmele kui ka täiskasvanutele. Mängida saab nii üksi kui ka mitmekesi ning õpetajatele annab see võimaluse tarbimisteemalisi tunde mitmekesistada.

Tarbimiskeskkond areneb kiiresti: turule tulevad uued tooted ja teenused. Seetõttu on mängu arendatud nii, et tarbijakaitseamet saab sinna lisada uusi küsimusi-vastuseid ja näpunäiteid, et anda operatiivset infot ja aidata mängust saadud teadmisi kasutades võtta vastu teadlikke tarbimisotsuseid.

Heal tasemel teadmiste ja hea õnne korral on võimalik võita ka meeneid.

Head mängimist!

Teadlik-tarbija-interaktiivne-mang

Sisene

Logi sisse

Kasutajanimi
Parool
Pea meeles